Main content

In oktober 2018 start Logius met het gefaseerd overzetten van organisaties naar het nieuwe Endpoint van MijnOverheid Berichtenbox: globe-ebms-internet.procesinfrastructuur.nl. De werkzaamheden lopen door tot en met maart 2019 en zijn van toepassing voor alle organisaties die nu zijn aangesloten op het Endpoint ‘bb.mijnoverheid.nl’.

Logius informeert u over de aansluiting op het nieuwe Endpoint

Om de overgang probleemloos te laten verlopen krijgt u ondersteuning vanuit Logius. Zonder deze ondersteuning is het niet mogelijk om aan te sluiten op het nieuwe Endpoint. Als u overgaat op het nieuwe Endpoint heeft u hierover een e-mail ontvangen. Heeft u deze e-mail niet ontvangen? Neem dan contact op met het Servicecentrum via telefoonnummer 0900 555 45 55 of via het contactformulier.

Aansluiten op het nieuwe Endpoint in vijf stappen:

  1. Nieuwe inkomende- en uitgaande IP-adressen plaatsen op de ‘whitelist’, een nieuw CPA aanmaken en verzenden naar de leverancier;
  2. 2-way TLS1.2 authenticatie afdwingen op het endpoint van de preproductie- en productieomgeving;
  3. Preproductie connectiviteittest en ketentest uitvoeren met Logius  (via leverancier);
  4. Productie ebMS Ping-Pong test uitvoeren ter controle;
  5. Inloggen op het leveranciersportaal en de instellingen hierop nalopen.

Een gedetailleerd overzicht van de benodigde aanpassingen vindt u in het aansluitpakket.

Aandachtspunten

Belangrijke aandachtspunten zijn:

  • Wijziging URL’s (t.b.v. berichtverwerkingservice en abonnementservice);
  • Wijziging IP-adressen (o.a. inkomend, uitgaand berichtverkeer);
  • Wijziging uitgever certificaat (G3-variant van Quovadis);
  • Wijziging waarde operationservices in de CPA’s.

Mail niet ontvangen?

Als u overgaat op het nieuwe Endpoint heeft u hierover een e-mail ontvangen. Heeft u deze e-mail niet ontvangen neem dan contact op met het Servicecentrum via telefoonnummer 0900 555 45 55 of via het contactformulier.